Citytrip Barcelona

Iedereen die mij volgt op facebook of instagram, heeft het denk ik wel meegekregen: Dennis en ik waren van 16 t/m 20 april een paar dagen naar Barcelona gegaan! Even lekker een paar dagen vrij, genieten de rust en op ontdekkingstocht door een nieuwe stad.Het was geweldig! We hebben heerlijk weer gehad, veel gezien en lekker gegeten (Thx Judith en Keven voor de tips!).

Rond 6.50uur, in het vliegtuig aan het wachten tot we op zouden stijgen Aangekomen op La Rambla!

Dinsdag de 16e kwamen we rond 9 uur aan op Girona, en na een busrit van een klein uurtje waren we in het centrum van Barcelona. Gelukkig hadden we alleen maar handbagage bij ons, dus we konden al lekker een stuk door de stad wandelen. Rond 13.00 uur namen we de taxi naar het hotel. We wisten dat we pas om 15.oo uur op onze kamer konden, dus we lieten onze bagage daar achter en maakte een wandeling door de buurt. We kwamen er achter dat we maar zo’n 5 minuutjes lopen van het strand af lagen, lekker zeg!

RHet strand vlak bij ons hotel in Barcelona! Bilbao Berria in Barcelona

Rond 15.30 gingen we naar onze kamer toe. Niet veel bijzonders, maar wel prettig. O ja, de airco werkte niet dus het was er continu 27 graden >_< Rond 19.00 gingen we terug naar de stad om een hapje te eten. We wilden naar Bilbao Berria, een knusse en goeie tapasbar. We konden hem maar niet vinden. Uiteindelijk vonden we het restaurantje aan het pleintje bij de Gotische Katedraal, waar we al 3 keer waren geweest >_< Hier hebben we echt heerlijk gegeten! Het was zo lekker dat we er de laatste dag nog een keer zijn gaan eten haha! Na het eten maakte we nog even een lekkere wandeling door de stad, 's avonds is La Rambla ook erg gezellig!

Dennis en ik in Bilboa Berria in Barcelona Een van de lekkere hapjes van Bilbao Berria in Barcelona

Op woensdag en donderdag hadden we kaartjes gekocht voor de hop-on-hop-off-bussen. Dit is een bussysteem wat wordt toegepast in alle grote (wereld?)steden. Er rijden veel van deze bussen door de stad en bij allerlei toeristische punten kun je in of uit de bus.Ideaal om zo de stad te verkennen en de hoogtepunten van de stad te bezichtigen. Wat ook wel fijn was, we hadden gratis wifi op deze bus n_n hierdoor kon ik via instagram en facebook ‘live’ laten zien waar we waren haha!

Dennis en ik 's avonds op La Rambla In de hop-on-hop-off bus in Barcelona

Op vrijdag hadden we een shopdag gepland. Ik wilde graag naar de Primark en een groter winkelcentrum bekijken. Doordat we erg vroeg daar waren, was het nog redelijk rustig in de Primark. Hier kocht ik twee truitjes, een sjaaltje en een beursje. Rond de middag waren we weer terug op de Ramblas. We wilde graag een hapje eten op de markt. Op donderdag raakte Dennis en ik aan de praat met een paar Amerikaanse meiden. Een van deze meiden was stewardes en zij had bij een beroemde chefkok (die ook een tv-programma heeft, ik ben alleen zijn naam vergeten >_<) in het vliegtuig gezeten. Hij had haar verschillente tips gegeven waar je in Barcelona lekker kon eten. Ze vertelde ons dat we zeker naar een klein barretje op de St. Josephmarkt moesten gaan eten. Daar wilden we dus heen!

Primark aankopen, Barcelona Allerlei fruit op de markt in Barcelona

Het barretje, Pinotxo Bar genaamd, was snel gevonden. Het ligt helemaal vooraan op de markt, iets aan de rechter kant. Het heet Pinoxto. Het was er ontzettend druk dus na 20 minuten wachten konden we eindelijk plaats nemen op een barkruk. We hadden ondertussen wel al wat te drinken gekregen en gezellig gekletst met de oude man achter de bar, de eigenaar. Hij vroeg aan ons wat we wilde eten: vlees of vis. Dennis koos voor vlees en kreeg een soort stew met vlees, aadappels, erwtjes en brood. Ontzettend lekker! Ik koos voor vis en toen hield hij een bord omhoog waar ik iets van uit kon kiezen. Hier lagen schelpen, mosselen, garnalen enz. op, maar hij gaf me ook de keuze om de kreeft te proberen. Aangezien ik al jaren roep dat ik dolgraag eens kreeft wil eten, was de keuze snel gemaakt! Dennis bestelde ondertussen nog een paar hapjes en ik kreeg mijn kreeft, hij was echt heerlijk! Daarna bestelde we nog een plak chocolade cake (ook erg lekker!) en toen vroegen we de rekening. De pilsjes an Dennis, mijn cola, de stew, de kreeft, de hapjes van Dennis en de plak cake werden op een briefje genoteerd en door middel van hoofdrekenen kregen we het eindbedrag van de oude meneer door.. maar 28 euro! Dus mocht jij ook naar Barcelona gaan, dan is dit echt een aanrader!

De kreeft! De eigenaar van de Pinotxo bar op de St. Joseph markt op La Rambla in Barcelona

Later op de middag besloten we om naar Camp Nou te gaan, het voetbalstadion van FC Barcelona. Dit was geloof ik de grote favoriet van Dennis! Het was echt gaaf om daar alles te bezichtigen en het grote stadion in het echt te zien.

Camp Nou, stadion van FC Barcelona Drukte op Plaza Catalunya

Dennis en ik vonden Barcelona echt een leuke en mooie stad waar vanalles te doen is en waar je lekker kunt eten. Over het restaurantje waar ik het eerder over had (Bilbao Berria) zal ik binnenkort nog wat meer schrijven. Fijne dag nog en tot de volgende keer!